散戶炒輪

散戶炒輪

股市有咁多金錢流轉,有太多搵食機會了,廉署上周進行代號「探射燈」的行動,拘捕大批涉嫌向窩輪發行商交易員行賄買到平輪的食價人士。中環茶友講笑咁話,輪商發輪時將貨射來射去,平價批輪俾人炒,自己友睇到漏洞,行出街搞番檔生意搵食,今次有人真係做「賊阿爸」啦。

在我的網誌上,有網友見到輪場咁多蠱惑,貼番我兩年前寫的舊文「炒窩輪輸死你」出來,網友淑敏看後感慨良多,佢話:「Hi,陸Sir,點解這篇『炒窩輪輸死你』現在先至看到呢,如果早半個月或者我唔會死得咁壯烈。我在4月尾平均$0.24買了A50輪, 兩日後升到去$0.27,諗住仲有得升多少少無沽到,結果之後就不用講了,跌了一成無聽 陸Sir話止蝕(覺得佢會升番)跟住再跌了 20%,30%……60%,到5月26日剩番四成,我真係怕連少少本都無埋,就$0.093打靶沽了,這一次咁死法(輸了很多 ……很多,不想公開)我除了認輸外,還覺得好對唔住,陸Sir用咁多時間去寫文教我們,但始終戰勝不到自己的心魔,雖然日日看陸Sir個Blog, 最終還是做不到應該要做的決定。」陸羽仁聽到散戶炒輪輸得咁甘,都覺得好心酸。

澳門回歸後開放賭權,當時都有人議論過香港應否開賭,我就話唔使啦,香港的股市已經係大賭場,當中尤以窩輪為甚,澳門大小賭場有29家,賭台總數由2003年的 424張,激增到今年首季度的4311張。不過香港都唔輸蝕,兩年前我勸人炒輪要小心輸死時,香港每年發輪1500隻,我已經大驚小怪,喊到嘈晒,但2007年香港發輪數量激增到6300多隻,去年窩輪成交金額4.7萬億,佔大市成交金額的22%。每隻輪等如一張賭,香港有6000幾張賭,係唔係多過澳門?

我話窩輪如賭,輪場如賭場,可能好多人唔同意,話窩輪跟正股走,都係投資,點解話係賭呢?

6千賭 天天有局

去年個別股票的窩輪發行最多是國壽輪,佔窩輪總數的十幾%,你買國壽正股(2628)[股價及相關新聞] 可以係投資,投資不一定是零和遊戲(即是唔係你死就是我亡的遊戲),投資可以係正和遊戲(即係話參與者人人都可以贏錢的遊戲),因為國壽上市集資,拿集資的錢去做生意,生意做得好,派息年年加,就等如有新水回流畀股東,假設派息愈來愈高,公司股價跟住上,股東就個個賺錢。即使你唔係買新股,係中途升上去追貨,而家跌落,如果國壽爭氣,維持盈利增長,維持派息,難保過兩三年可以上番高位,所以投資正股,只要挑中有實力的好股,年年賺錢年年派息,就有新水流入股市,可以是公司和股東雙贏的遊戲。

衍生工具就不是那回事,這是一個零和遊戲,呢叫做塘水滾塘魚,水係得咁多,有人贏,就有人輸,好多時都係散戶和窩輪發行商對賭,窩輪發行商賺錢,就係買輪的散戶整體輸錢,若有少數個別的散戶賺錢,只代表其餘大多數炒輪的散戶輸得更多。

窩輪發行人發輪時,買了部份正股做足對沖,股價變化時再增減作為對沖的股份,只要風險控制得宜,窩輪發行時溢價夠高,發輪根本就是穩賺不賠的生意。有某大行的輪后公開講過,發輪從未輸過,咁即係話同發行商對賭的散戶,從整體上來從未贏過,即使少數人贏,只係贏到其他散戶錢,代表其他散戶輸得更慘。

發輪咁好賺,輪商數量亦急增,由幾年前只有十個八個輪商,增加到今日有20幾個,雖然多人爭食,但發輪數量仍然成倍成倍咁增長,新生意同步增長,即係話新人入場一樣搵到食,亦等如散戶整體輸得更多錢啦。

澳門要控制賭數量,但香港卻無人控制發輪數量,因為窩輪發得愈多,港交所收到的發行費就愈多。有人話發輪數量愈多,就代表香港呢個金融中心就愈成功咁話,可惜香港窩輪發行量全球第一(成交量大陸多),呢個第一係用散戶的白骨堆砌出來。

小注怡情 快進快出

一年發6300幾隻輪,即係平均每個交易日有20幾隻窩輪登場,現時有三成係恒指輪,即係有1900隻係恒指輪,1900隻咁誇張?!你買完一隻恒指輪,佢就如蜉蝣一樣,生命周期極短,可能只有頭幾日炒得熱,熱潮一過,成交大縮,佢已經係一隻半死輪,你想出貨,就只能和發行商委託的莊家交易,莊家開出的價然自然極「咸」,比你認為合理的價錢低很多,總之你想沽就要俾人食晒價。你買中覺得升得唔夠,唔想沽,就如上述的網友淑敏一樣,等一等可能等到隻輪跌到入哂肉才能忍痛沽。買錯仲慘,跌得仲快,買完一兩日就跌20、30%,一個星期唔見一半以上,散戶一時面對不到現實,唔想去睇股價,好快就得番個零頭,沽同唔沽都無分別。

你炒輪失敗以為自己眼光唔好,其實同濫發窩輪制度有關,一年發6000幾隻輪,每年以一倍一倍咁增加,窩輪無限量供應,供過於求,輪價無理由會好,你一買走慢半步就鎖死。這還不止,新輪太多,去貨都去唔切,有個別輪商會以折扣價賣俾街外人,在新輪上板時就將這些事先定好的掛番上板,加上接貨做大成交,吸引散戶入場,咁就散埋貨尾出街。而家幾千隻輪,散戶點揀,自然係睇住個成交榜來揀,買成交大的窩輪,以為成交大流通量好,要走都走得快,佢唔知呢只係人為化妝,高成交維持唔到三日,成交量就直線下插,散戶一上車就好難落車了。

每年發6000幾隻輪,無限制地濫發,簡直係「輪劫」。陸羽仁唔係清教徒,唔反對人投機,甚至唔反對人賭博,只反對人唔知自己賭緊錢而去賭。假設你全副身家得10萬,一般人唔會提晒10萬出來過大海賭一鋪,但絕對夠膽全副身家身買輪。我要提醒大家,身買輪,和去澳門賭錢無太大分別。合理賭窩輪的手法是小注怡情,快進快出,預投入去的錢會輸清,先至好入場呀!

陸羽仁


------------------

這文不錯.可左參考.

0 意見:

張貼留言